czwartek, 26 listopada 2015

Kogo możemy nazwać przyjacielem?

Według nas wszystkich przyjaciel to osoba, której możemy bezgranicznie zaufać, ale skąd możemy o tym wiedzieć czy na pewno? Wiele razy stykamy się z wyrażeniem "fałszywy przyjaciel". To, że ktoś pomylił znajomość z przyjaźnią, jest tylko i wyłącznie jego wina. Ponieważ nie należy tego mylić....
To może zaczniemy od początku? Czym jest przyjaźń? Jest to więź pomiędzy osobami, dzięki której wzajemnie się porozumiewają, nie koniecznie czytają w myślach, można też to nazwać pokrewną duszą. Jak powiadał Arystoteles:

"Przyjaciele - jedna dusza w dwóch ciałach."

 Nazywamy przyjacielem osobę, która jest Ci bliska sercu, oraz w niczym nie zazdrości tylko cieszy się twoim szczęściem. Kiedy potrzebujesz kogoś obok, to przyjaciel zawsze znajdzie dla ciebie czas i porozmawia, popłacze wraz z tobą, jak również będzie się śmiać. Osoba ta wspiera Cię w wszelaki sposób. Oczywiście przyjaźnie nie są idealne, potrafią być kłótnie między nimi, ale najważniejsze w tym jest to, że razem dacie rade się pogodzić. Najpiękniejsze w tym wszystkim jest to, że pewnego dnia kogoś poznajesz, a potem wszystko się zaczyna nie wiadomo skąd i jak... stajecie się dla siebie kimś ważnym. Przesiąkacie sobą, aż rozumiecie się bez słów. Inny rodzaj miłości do innej osoby. Niestety jak każdą relacje miedzy ludzką trzeba ja pielęgnować. Jak mówił
Stanisław Jerzy Lec:
"Trzeba wielu lat by znaleźć przyjaciela, wystarczy chwila by go stracić."
Trzeba bardzo dbać o taką osobę, ponieważ przyjaźń zostaje z nami na zawsze. Według mnie jest to jedno z najpiękniejszych przeżyć w życiu - przyjaźń. Dlatego jeśli macie swojego prawdziwego przyjaciela, cieszcie się z tego i dbajcie o niego jak o kwiata, ponieważ nigdy nie wiadomo, kiedy zabraknie mu wody...




-------------------------------------------------------------------------
Witam was wszystkich, którzy czytają mojego bloga. Mam ogromną nadzieje, że wam się on podoba i jestem otwarta na tematy, które powinnam poruszyć. Dlatego piszcie w komentarzach o czym chcielibyście przeczytać. Postaram się jak najszybciej udzielić wam odpowiedzi.
~Adrianna~

9 komentarzy:

  1. Haha, wchodzę z zapytaj w pewnego linka i co to jest? Twój blog oczywiście xD

    Dla mnie przyjaźń jest miłością. A jeżeli miałabym zdefiniować miłość, to... (już to kiedyś robiłam, tyle że na innym blogu) byłoby to bieganie w stroju murzyna. I to nie jest żart. Kiedyś na zbiórkę zuchową przebrałam się za Bambo. Po raz pierwszy wzięłam na nią mojego małego braciszka, który jest także moim przyjacielem. I o zgrozo - po zakończeniu zajęć on przepadł. Biegałam po całym mieście umazana kakaem i w wielkim afro na głowie, ale ludzie patrzyli na mnie jak na idiotkę i pukali się palcem w czoło. Na szczęście moja mama go znalazła - wracał piechotą do domu (ma 8 lat, a było już ciemno xD). Byłam wściekła, płakałam, a łzy zabarwione na brązowo od kakao poplamiły mi sukienkę. To chyba... tyle :D

    Pozdrawiam i życzę weny ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahah, zabawna historia. Dziękuję, że podzielilas się swoją opinią na temat przyjaźni. Każdy ma inny pogląd na to. Oczywiście jestem ci wdzięczna za motywację do dalszego pisania, ponieważ widzę, iż ktoś to czyta.

      Pozdrawiam, Adrianna

      Usuń
  2. Przyjaźń - przecudowne uczucie, silne, choć czasami - bolesne. Mimo wszystko, warto się jej poświęcić i zwyczajnie zapewnić sobie troszkę szczęścia. ;)

    bo-kocham-czytac.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyjaźń to takie abstrakcyjne pojęcie, nie? Ciężko ją odczuć na co dzień, ale w ważnych chwilach ją doceniasz. Taki mały diabełek z aureolką.
    Osobiście jestem ciekaw wszelkich opinii na temat kłamstwa. Może coś o tym napiszesz? :D

    Miki
    http://historiezzapomnianychkart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po pierwsze bardzo Ci dziękuje, za to, że napisałeś komentarz, który dzisiaj zobaczyłam, dzięki tobie mam chęć pisać dalej. Po drugie napiszę z wielką przyjemnością posta na temat kłamstwa, jest to bardzo ciekawe pojecie, które opisze. :D

      Z wyrazami szacunku, Adrianna

      Usuń
  4. To smutne, że tak wielu ludzi nie docenia przyjaźni i o niej zapomina o moim zdaniem jest to jedna z najważniejszych rzeczy w życiu!
    Ciekawie i interesująco napisane.

    Polecam sprawdzić również mojego bloga:
    http://allthingsabouteverything.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje, że mój pogląd Ci się spodobał, z wielką przyjemnością zajrzę na twojego bloga :)

      Usuń
  5. Obawiam się, że zazdrość jest dość ludzkim uczuciem c;

    bjutifiut-lajf.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń